Музикалната индустрия натисна пауза на всичките си дейности във вторник в рамките на инициативата срещу расизма и полицейското насилие, наречена #Blackout Tuesday или #TheShowMustBePaused.
За да изразят подкрепа, голяма част от световноизвестните изпълнители като Rihanna, Ricky Martin, Kelly Rowland, Normani, Christina Aguilera, Jennifer Hudson, Taylor Swift и други знаменитости, сред които Kylie Jenner, Jamie Foxx, Idris Elba, Michael B. Jordan, Oprah Winfrey, Blake Lively и Jessica Alba качиха в профилите си в социалните мрежи черни квадрати и написаха послания.
Сайтовете на наградите "Грами", "Еми" и "Златен глобус" също се включиха с черен фон и изявления, в които призоваха да се подписват петиции с искания за справедливост и промяна, и да се правят дарения за организации, борещи се срещу расовата дискриминация.
Не всички обаче бяха за "затъмнението" във вторник. Lil Nas X, Kehlani и Lizzo изразиха несъгласието си с инициативата, защото според тях тя само отвлича вниманието от реалния проблем.
Изпълнителят на хита на 2019 г. "Old Town Road" заяви, че това е "най-лошата възможна идея" и настоя, че вместо черните квадрати хората трябва да споделят активистки послания и информация, защото това би имало много по-голям ефект от запазването на мълчание.
Kehlani пък изтъкна, че провеждането на подобна акция само в един вторник не струва нищо на музикалните компании.
Lizzo от своя страна помоли последователите си, когато постват черните картинки, да не използват хаштага #BlackLivesMatter, защото така хаштагът ще води само до въпросните черни квадрати вместо информация за актуалните проблеми.
Вижте тази публикация в Instagram.
i just really think this is the time to push as hard as ever. i don’t think the movement has ever been this powerful. we don’t need to slow it down by posting nothing. we need to spread info and be as loud as ever. https://t.co/9nvy3HodjD
— nope (@LilNasX) June 2, 2020
Вижте тази публикация в Instagram.You can caption black lives matter, but don’t hashtag pls thnx. Hashtag #blackouttuesday instead