The Weeknd вече е първият изпълнител, натрупал 4 милиарда слушания за една песен в Spotify, като „Blinding Lights“ достигна крайъгълния камък тази седмица.
„Толкова съм благодарен, че тази песен кара хората да се чувстват по начин, който ги предизвиква да продължават да се връщат, за да слушат“, казва The Weeknd в изявление във връзка с постижението.
„Blinding Lights“ е издадена през ноември 2019 г. като втори сингъл от четвъртия студиен албум на The Weeknd, "After Hours". Тя прекара четири седмици под номер 1 в Billboard Hot 100 и беше първата песен, която остана в топ 10 на класацията цяла година. През ноември 2021 г. „Blinding Lights“ детронира „The Twist“ на Chubby Checker като хит номер 1 в Hot 100 за всички времена на Billboard.
Стриймингът изигра голяма роля за безпрецедентния успех на песента, която надмина „Shape of You“ на Ed Sheeran през декември 2022 г. и стана най-стриймваната песен в Spotify. Това е една от двете песни на The Weeknd в топ 10: песента му от 2016 г. „Starboy“ е на номер 6, с близо 2,5 милиарда стрийма.
За певеца и създателите на парчето това означава около 20 милиона долара печалба от стрийма само на тази песен.
Освен Abel Tesfaye, както е рожденото име на The Weeknd, части от приходите отиват при четиримата съавтори на песента - Max Martin (един от най-успешните автори и продуценти на музика през последните 30 години), Oscar Holter, Ahmad Balshe (известен и като рапъра Belly) и Jason “DaHeala” Quenneville. Martin и Holter са също продуценти на парчето и затова получават допълнителна част от печалбата.
The Weeknd обаче взема по-голямата част от приходите, защото притежава правата върху мастър записите на музиката си.
Стрийминг платформите обичайно не публикуват данни за всички песни, но в годишния си списък “Wrapped” Spotify включва данни за няколко изпълнители, сред тях и Taylor Swift. Според изчисления на запознати печалбата от стрийма на нейната музика само в Spotify е около 130 милиона долара.
В момента The Weeknd е изпълнител №1 в Spotify със 113 милиона месечни слушатели, а през февруари 2023 г. той беше първият изпълнител, достигнал 100 милиона месечни слушатели в платформата.