Facebook се промени много, откакто сайтът за първи път стартира на 4 февруари 2004 г. в общежитието на Марк Зукърбърг в Харвардския университет.
Преди двадесет години членството в сайта първоначално е ограничено до студенти от Харвард - без бутон „Харесва ми“ и без новинарски канал.
Стартиран от Зукърбърг и приятели от Харвард, сайтът бързо се разширява до други университети от Бръшляновата лига, а след това и до други американски университети. До юни 2004 г. сайтът си е осигурил инвестиция от 500 000 долара от Питър Тийл, съосновател на PayPal.
До септември 2004 г. започвват да се появяват функции, които биха били разпознаваеми от днешните потребители - като Стената. Това е предшественикът на News Feed и функционира като място, където приятелите могат да публикуват и да отговарят на съобщения.
Стената е ключова за привличането на хората обратно, за да проверяват често страниците си във Facebook.
В рамките на една година сайтът достига милион потребители.
През 2004 г. и 2005 г. мрежата постепенно се разширява, като на университети в територии, включително Австралия, Нова Зеландия и Ирландия, е позволено да се присъединят - и Зукърбърг стартира версия за средни училища през септември 2005 г.
През 2006 г. Facebook най-накрая отваря широко вратите, позволявайки на всеки на 13 или повече години с валиден имейл адрес да се присъедини. До декември потребителите вече са 12 милиона.
На следващата година Facebook стартира платформа, която позволява на външни организации да правят свои собствени игри, викторини и инструменти за социалната мрежа. Това води до възхода на компании като Zynga и игри като Farmville, които бързо нарастват до 10 милиона играчи на ден - до 2011 г. 19% от приходите на Facebook идват от Zynga, а в края на годината компанията се похвали с около 845 милиона потребители.
През 2007 г. публикуването на видеоклипове във "фийда" става възможно (сайтът вече предлага комбинация от кратки видеоклипове, наречени Reelsm, по-дълги видеоклипове и дори реклами).
Промените продължават.
Facebook Chat стартира през март 2008 г., като по-късно се превръща в отделно приложение Messenger. Емблематичният бутон за харесване е активиран през февруари 2009 г., а снимките за "корица" са представени през 2011 г.
До 2012 г. сайтът достига един милиард потребители, а 5 години по-късно те стават два милиарда - ниво, около което все се движи до днес.
През октомври 2021 г. компанията обяви, че ще се преименува на Meta, като промяната на името, според нея, подчертава амбициите ѝ да се фокусира отново върху изграждането на „метавселената“. Това се случва докато компанията се бори с критики от законодатели и регулатори относно пазарната си мощ, алгоритмичните решения и контрола на злоупотребите в нейните платформи.
През 2023 г. Facebook обяви нови продукти, включително изкуствен интелект под формата на инструмента Imagine.