Iron Maiden изненадаха с нова музика за първи път от 6 години. Парчето се казва "The Writing On The Wall" и е дело на китариста на бандата, Adrian Smith, и водещия изпълнител, Bruce Dickinson. Продуценти са Kevin Shirley и басиста на Maiden и един от основателите, Steve Harris.
Bruce Dickinson е имал концепция за видеото, която се осъществява в колаборация с носителите на редица награди бивши ръководители на Pixar, които са и запалени фенове на Maiden, Mark Andrews и Andrew Gordon. Двамата имат общо над 50 години стаж в индустрията на анимирането на високо ниво, включващ работа по анимациите "Феноменалните", "Рататуи", "Храбро сърце", "Монстърс Инк" и "Търсенето на Немо". Сред партньорите им в проекта за хеви метъл легендите са BlinkInk - студио за анимиране в Лондон, уважавано заради работата си по разнообразие от глобални брандове от Adidas дo Coca-Cola, и редица престижни музикални видеа.
В лицето на директора на BlinkInk, Nicos Livesey, още един дългогодишен фен на Maiden и сродна душа, те откриват човек, който споделя колективната визия за трака, дала резултат във финалния филм, който съдържа първи поглед към новото превъплъщение на Eddie в зрелищна 3D форма.
Bruce коментира: “Имах доста ясна идея за концепция, която да придружи песента и когато се срещнах с Mark и Andrew по Zoom, бързо стана очевидно, че всички сме на същата вълна и това се подсили с добавянето на Nicos и младия му екип в BlinkInk. Седмичните ни групови срещи по Zoom бяха креативни и много забавни! Много съм горд с начина, по който стана видеото, наистина е по-скоро като мини филм. Знаех, че ще проработи веднага щом Mark даде живот на предложението ми с невероятния сториборд – мислех си, че можем заедно да направим нещо наистина специално. Смятам, че го направихме и се надявам феновете ни да се съгласят. Всъщност е основно създадено от феновете на Maiden!”.
Nicos Livesey продължава историята: “Бързо намерихме уменията, които искахме, и хората буквално се хвърлиха към мен да работят по видеото на Maiden – имахме повече от 60 човека в 13 държави от Бразилия до Франция, от Румъния до САЩ, които имаха какво да добавят към клипа и бих казал, че любовта, страстта и разбирането към бандата блестят от всеки кадър. Те бяха екип-мечта, който продуцентите и аз да ръководим“.
Съобщението за новия клип следва седмици на онлайн спекулации сред феновете на Maiden и рок и метал пресата, след като постери на "Belshazzar’s Feast" за първи път се появиха на Download Pilot Festival. Оттогава феновете жадно следят за знаци по света, а много сайтове изглежда се свързаха с богатата история на Maiden, като Long Beach Arena в Лос Анджелис и The Cart & Horses в Лондон, както и 22 Acacia Avenue.
Bruce Dickinson носеше същото изображение на ризата си по време на интервю със Sky TV News, още повече засилвайки спекулациите преди официално да покани всички на "Belshazzar’s Feast", следвайки Listening Party в Twitter за албума на Iron Maiden "Seventh Son of a Seventh Son" миналия петък.