Spotify увеличава потребителите, но и загубата

26 април 2023
spotify
Снимка от spotify

Гигантът в областта на музикалния стрийминг Spotify края на март е имал 515 млн. активни потребители месечно, което надмина очакванията, докато загубата от дейността му се задълбочи.
Броят на платените абонати на шведската компания също нарасна до 210 милиона. Анализаторите, запитани от Factset, очакваха общият брой на месечно активните потребители да достигне средно около 501 млн. души, а на плащащите абонати - 207 млн. души.

В изявлението си Spotify заяви, че е отчела "най-силното" си първо тримесечие "от излизането си на борсата през 2018 г.", като почти всички показатели за ефективност са "надминали очакванията". Компанията също така отчете оперативна загуба за първото тримесечие в размер на 156 млн. евро, в сравнение с оперативна загуба от 6 млн. евро година по-рано. Според компанията разширяването на загубата се дължи на по-големия брой служители в сравнение с година по-рано и на промени в социалните разходи.

През януари, след подобни стъпки на други гиганти в технологичната индустрия, стрийминг гигантът обяви, че съкращава около 600 работни места от общо около 10 000. Оперативните му разходи също бяха увеличени поради разходи, свързани с уволнения.

Новини