Coldplay споделиха актуална информация за инициативите за устойчивост, които са приложили по време на текущото си турне, и получиха похвали за това, че са поставили нов стандарт, когато става въпрос за екологичен подход към музиката на живо.
Турнето „Music Of The Spheres“ започна през март 2022 г. и досега за него са продадени над 9 милиона билета. Сега от групата отчетоха, че към момента то е произвело с 59 процента по-малко въглеродни емисии от предишното им турне през 2016 г. и 2017 г. Това вече надхвърля първоначалната цел, която Chris Martin и компания си бяха поставили, а именно намаление на вредните емисии с 50 процента.
Също така беше разкрито, че 7 милиона дървета са били засадени в световен мащаб благодарение на успеха на концертите на живо. Това идва в резултат на обещанието на групата да посади по едно дърво за всеки фен, който присъства на турнето.
„Когато за първи път обявихме турнето „Music Of The Spheres“ през 2021 г., ние обещахме да намалим нашите преки въглеродни емисии (от шоупродукция, товари, пътуване на групата и екипа) с поне 50 процента“, пише групата в ново изявление. „Щастливи сме да съобщим, че директните емисии на CO2e от първите две години на това турне са с 59 процента по-малко от предишното ни турне на стадиона (2016-17), при сравнение шоу по шоу. Тези цифри са проверени от Инициативата за екологични решения на Масачузетския технологичен институт (MIT)".
„Огромни благодарности на нашето невероятно турне семейство и на всички брилянтни хора, които направиха това възможно. Преди всичко благодарим на хората, които дойдоха на шоуто и помогнаха за зареждането на батериите на моторните велосипеди и кинетичните танцови подове; благодарим на всеки, който е пристигнал пеша, с велосипед, споделено пътуване или обществен транспорт; на всеки, който е дошъл с бутилки за вода за многократна употреба или е върнал своята LED лента за китка за рециклиране; и на всеки, който е закупил билет, което означава, че вече сте засадили едно от 7 милиона дървета“, добавиха те.
„Като група и като индустрия сме далеч от мястото, където трябва да бъдем по този въпрос. Но ние сме благодарни за помощта на всички досега и поздравяваме хората, които полагат усилия да тласнат нещата в правилната посока“.
Други нови констатации, споделени в доклада, включват потвърждение на 86 процента среден процент на възвръщаемост на многократно използваните LED ленти за китки на растителна основа, използвани на концертите; 72 процента от всички отпадъци от турнето са изпратени за рециклиране и компостиране; пуснати са на вода в реки и два задвижвани от слънчева енергия прехващачи на опадъци.
Освен това става ясно, че 18 шоута са били захранени изцяло с помощта на мобилната система от рециклирани батерии, 23 партньорства са били осигурени с доставчици на зелени пътувания, за да помогнат на феновете да пътуват за концертите с транспорт със супер ниско производство на въглеродни емисии, а чрез слънчевите инсталации на място, кинетични дансинги и моторни велосипеди е генерирана средно 17kWh мощност – достатъчно, за да захранва изпълнението на сцената на групата всяка вечер.
Световното турне „Music Of The Spheres“ на Coldplay продължава в Атина следващата седмица. Този месец групата ще бъде и хедлайнер на фестивала "Гластънбъри" за рекордния пети път.